sobota 4. srpna 2012

Mikado, čili "Pocky" v našich regálech

Na začátek bych mohla zmínit, jak je shánění těchto sladkostí zase o něco jednodušší. Bohužel to však platí pouze pro Pražáky či příležitostné návštěvníky naší největší metropole, neb druhá otevřená pobočka Japa Shopu se nachází opět v hlavním městě, přesněji na Národní třídě. Samozřejmě jsme se s Iší zašly podívat, veškeré zásluhy za úspěšné nalezení obchůdku přičítám jen a pouze jejímu orientačnímu smyslu. Jak jsme se stihli mnohokrát přesvědčit, vedu-li kohokoli kamkoli jinam než v Olomouci, je vysoká pravděpodobnost chození v kruhu, objevení několika slepých uliček nebo neúmyslného přechodu do sousedního města či dimenze.

Edit 2017: Marně uvažuju, jak se asi zrovna tohle stalo nejčtenějším článkem na blogu. Lidé dobří, neblázněte, je to příspěvek z roku 2012 z pera mého weaboo JÁ, teď už nejspíše tyhle japonské laskominy seženete leckde. Ale dobrá, byli jste před tímhle skokem do minulosti varování.

Pro mě takovéto návštěvy Japa Shopu znamenají zvědavé pokoukání s následnou návštěvou internetových obchodů, zaujme-li mě něco. Vždyť všichni víme, jaký jsem skrblík. Iška ovšem překvapila, odvázala se a nakoupila si hromádku.

Napsala bych „Išina hromádka“, ale obávám se, že by to vyznělo poněkud zvláštně
Přitom je to paradoxně právě ona, kdo mě upozornil na věc, která by mi vzhledem k absenci hypermarketu Billa v blízkosti mého bydliště zjevně unikala ještě pořádně dlouho.
Totiž, už kdysi jsem tu psala o jakýchsi německých sladkostech typu „Pocky“, které bylo možno sehnat v obchodech řetězce Albert. A teď se dozvídám, že je rovněž už delší dobu možné sehnat i Mikado, právě v Bille (a v některých prodejnách Tesco)! Pamatuju přitom ještě doby, kdy Mikado byly sladkosti nedosažitelné, které si lidé vozili z Německa, Anglie či jiných přilehlých zemí. Jsem stará.


Co je na nich tak zvláštního? Totiž, stejně jako původní Pocky je i Mikado vyráběno japonskou firmou Glico. Je to vlastně totožný produkt, pouze s jiným názvem. Proč tedy platit částky kolem 80Kč, když můžete mít nemlich to samé za polovinu a to kdekoliv, po celé republice? Donést si tedy spolu s nákupem domů i trochu chutě Japonska je tak zase o něco snazší.

Minimálně Olomoučtí (Japamania) nebo Pražáci (některý z obchodů s korejskými potravinami) mají ovšem k ochutnání ještě další variantu – sladké tyčinky Pepero (빼빼로). Vlastně jsem ani nevěděla, že je tahle sladkost populární i v Koreji, a proto jsem byla překvapená, když jsem se dočetla, že v Koreji dokonce existuje i takzvaný Pepero den, který by se dal přirovnat k našemu Valentýnu, kdy si lidé navzájem dávají tyčinky Pepero!
Pepero u mě osobně ze všech dostupných variant vede. Jednak je v Japamanii dvakrát levnější než například takové Mikado, za druhé má balení z neznámých důvodů o polovinu méně kalorií než to německé cosi, co si občas v Albertu přidám do vozíku, přičemž chuť si zachovávají stejnou. Sečteno a podtrženo, pro skrblíka hledícího na váhu ideální.

8 komentářů:

Helena de Extasy řekl(a)...

Mikado prodávají i v Tescu a Pocky lze sehnat i v Brně v Koishi shopu

Ely řekl(a)...

Mnohokrát děkuju za informace, hlavně tedy o tom Tescu! :) U nás nevedou, je užitečné vědět, že jinde ano. Jdu to hned doplnit do článku~

Curly girl řekl(a)...

Já zbožňuji Pocky. Jeden čas jsem si je objednávala
z Japashopu(ale to poštovný umf). Později jsem zjistila, že v Tescu mají Mikado a v Albertu Biscolata stix.

Ely řekl(a)...

Curly girl: Dokonce objednávala? Tak to je tedy skutečná láska! :)

Tweedledee řekl(a)...

Já si je z Německa vozím pořád, protože v tom našem zapadákově jsem na ně ještě nenarazila :D Letos se dokonce rozšoupli i s bílou čokoládou, takže mám doma o příchuť víc :D

Lucy řekl(a)...

"vysoká pravděpodobnost chození v kruhu, objevení několika slepých uliček nebo neúmyslného přechodu do sousedního města."

Oh sister!

Little Ellie řekl(a)...

No ja tam ted byla a nemeli :(

Ely řekl(a)...

Little Ellie: To je mi líto, nicméně je to přeci jen přes 4 roky starý článek a na tento fakt upozorňuje jak datum nahoře, tak poznámka na konci článku :/

Okomentovat

Děkuju za vaše komentáře, poznámky, (Wolfiiho) trollení, kritiku, pochvaly nebo zkrátka jakýkoliv shluk písmen.

 
 

Nákupní deníček Copyright © 2014 Design by Ely