pondělí 12. srpna 2013

Advik 2013

...aneb Žitler opět útočí.
Myslím, že je na místě na úvod sepsat krátké vysvětlení pro nezasvěcené. Po loňském (a předloňském) fiasku zapříčiněném neprofesionálním přístupem slovenského vedení, rozhodli se pánové, že udělají takovou pěknou blamáž pro veřejnost, řekněme. Na oko se stáhli do pozadí a organizaci festivalu přenechali jiným, v reálu ale odevšad i nadále koukalo hnusné ukřičené Cčko a oni i nadále zůstali vlastníky a nabubřele (promiňte mi ten výraz, ale nikdy dřív jsem nezažila, že by se na někoho tak dokonale hodil, proto ho prostě musím použít) se s majetnickým výrazem promenádovali po areálu školy. Celý con se stále více orientuje na herní sekci, zmizela dokonce i tradice matsuri. Skvělou změnou byl návrat k pořádání Adviku v areálu školy, kterýžto byl jedním z hlavních důvodů, proč jsem mu ještě dala šanci.

Účastnila jsem se Adviku spolu se svou partou (již od dob na střední škole nazývanou "Zeleninová polívka") od čtvrtku, kdy začínal, až do soboty. V neděli se mi už opravdu nechtělo trávit tři hodiny na cestě (jó, to je tak, když někdo nocuje přesně na opačné straně Prahy) jen proto, abych mohla na festivalu pobýt zhruba tak... hodinku, protože nám jel v jednu vlak. Zmeškala jsem tak Greka, což mě docela štve, ale tiše doufám v nějaký ten záznam z přednášky.


Ve čtvrtek jsem dorazila ve čtvrt na pět. Nikde žádná fronta, přede mnou jen pět lidí -> byla jsem nadšena a dumala, zda bylo odbavení opravdu tak bleskové a rychlé, nebo nás dorazilo na první den tak málo. Holky už dávno uvnitř i ubytované, vše zkrátka bleskové. Osobně se mi moc líbila páska na ruku, byla příjemná a netlačila ani neřezala.
Po vstupu jsem uviděla klasické conové stánky. Blíž jsem je moc nezkoumala, bylo příliš dusno. Prostory super, nikde nebylo moc lidí. Šlo se dokonce dostat ke konzolím, což na conech rozhodně nebývá zvykem.

Už po chvíli se ale ukázalo, že neklimatizovaná škola bude v těchto teplotách přesně takový problém, jak jsem si už od prvopočátku myslela. Pokud si člověk myslel, že jsou venku tropy, vlezl do budovy a uvědomil si, že nejsou. Pokud si člověk myslel, že je v přízemí horko, vylezl výš a zjistil, že v nižších patrech vlastně vůbec teplo není. Pokud si člověk myslel, že je horko na těch chodbách, vstoupil do třídy a poté, co se tam nahrnulo dalších třicet lidí, náhle prozřel - na chodbě bylo vlastně skvěle! Šla jsem na Meonovu přednášku Jak se úspěšně ztratit v Otaku světě?, ale už v pět, kdy měla přednáška začít a kvůli technickým problémům s mikrofonem se tak nestalo, mi bylo čím dál jasnější, že přestože jsem si trůnila přímo před větrákem, nemám šanci přežít. Ve čtvrt na šest jsem se probila místností a zchladila se nejprve na chodbě, potom v přízemí, následně jsem málem líbala vypečenou zem před budovou. Jelikož si tělo říkalo o další postupné ochlazování, zamířila jsem následně do metra a na Arkády, kde jsem seděla v klimatizovaném nákupním centru a postupně se vzpamatovávala z hororových tropických chvil. Jestli mělo celé mé roštění nějakou výhodu, byl to fakt, že se mi přezky od RHS zapekly trvale do lýtek a držely mi tak na nohou jako nikdy předtím.


V pátek jsem navštívila Cosplay divadlo. Vystoupení byla bohužel nepřipravená, několik účastníků již klasicky odpadlo, celkově tedy mohli diváci vidět pouhé čtyři (či pět?) scénky.
Poté jsme s děvčaty zapadly do maid café spojeného s manga knihovničkou. Tu tvořil jeden regál, ke kterému se bohužel po většinu času nedalo kvůli lidem, sedícím těsně u něho, probít. Do kavárny jsme si sedly a... čekaly. A čekaly. Někdo se usadil ke stolu vedle nás, ihned mu byl donesen lístek. A my čekaly. Tak jsem to nevydržela a o lístek si řekla. Ceny vypadaly opravdu rozumně, ale zkoušela jsem jen něco k pití, senchu. Skutečně bych chtěla napsat, že byl zelený čaj vynikající, abych nezněla stále tak negativisticky. Bohužel pravdou jest, že mi byla donesena jemně nazelenalá voda. Příchuť taky voda, na dně plovoucí lístky a při bližším zkoumání si uvnitř vesele plul chlup z oblečení. Nejsem žádná citlivka, chlup jsem s chutí zhltla, ale nadšená jsem nebyla. Můj celkový dojem z čaje asi nejlépe vystihují slova Amayi, že ty lístky na dně byly pravděpodobně ty jediné, které kdy voda v hrnečku viděla. Cathyina káva byla bez problémů.

Napity a chlupem nasyceny, vydaly jsme se podívat na karaoke soutěž. Musím se přiznat, že si opravdu nepamatuju, zda účastníci minulých ročníků pěli pouze písně japonské, či zapojovali i angličtinu, docela mě ale překvapilo, že letos na plné čáře vedla ta angličtina. Většina soutěžících předvedla skvělý výkon, všechna čest! Nicméně jsem měla po celou dobu otazník nad hlavou nechápajíc, pročpak je osvětleno diváctvo a na pódiu tma.


Sobotu jsem začala přednáškami Japonský marketing a Ball jointed dolls aneb krása asijských panenek. Oboje přednášela Kůzle, oboje bylo opravdu skvěle připravené - vtipné a plné zajímavých informací. Zvláště tedy ten marketing se mi moc líbil. Po obědové pauze jsem se pak s Polívkou zaparkovala na Zenyho přednášce Antropomorfní anime postavičky, kde jsme plánovaly posedět, než začne Cosplay a Eurocosplay soutěž. Pamatuju si z toho spoustu úchylných obrázků, téměř nulovou informační hodnotu a svůj dojem, že se ze všeho nejvíc jednalo o honění (nejen) ega přednášejícího. A na tu cosplay soutěž jsem nakonec ani nezůstala, nic jsem totiž neviděla ani neslyšela a řekla jsem si proto, že si výtvory soutěžících lépe prohlédnu po skončení Adviku z fotek, které se na internetu objeví.
V sedm hodin večer pro mě nastal vrchol Adviku - tombola! Program sliboval vynikající ceny, však pohleďte:


PS3! Úžasné, že? Well, ne tak docela... Žádné PSP ani PlayStation 3 tombola nikdy neviděla.
Všichni jsme byli nadšení, oproti loňsku mělo totiž návštěvníky potěšit větší množství cen - více než sto. Poté, co jsme si protrpěly vyhlašování soutěží, přešlo se na losování prvních čtyřiceti výher. Prý anime plakátů. Polovina naší skupinky nějaký vyhrála a radovala se, než si CzechCloud vzpomněl, že vlastně právě vůbec nevyhlašoval plakáty, ale náhodná anime DVD. CzechCloud byl celkově nějak mimo. Nedokázal určit barvy ani čísla, která tahal, a u téměř poloviny lístků nezmínil malé písmenko, které od sebe výherní losy odlišovalo. Kvůli tomu pak nadšení "výherci" až na info stánku zjistili, že mají na lístečku jinou součástku abecedy a vyhráli tedy velké kulové. Navíc nebylo CzechCloudovi ani dobře rozumět, to jen tak mimochodem. A nechápu to neustálé vyzývání publika k potlesku. Kdybychom chtěli, tak bychom tleskali! Co se vtipnosti projevu týče, s láskou jsme s děvčaty vzpomínaly na loňské "tašky Advik" (Kdo zažil, chápe).

Abych se mohla přesunout k popisování cen, musím se přestat tiše chechtat, protože mi přesně tyto reakce jakákoliv vzpomínka na "ceny" způsobuje. Anime DVD znamenalo u nás dříve vydávané levné DVD v papírovém obalu a prázdnou krabičku nějakého známějšího titulu, aby si to člověk mohl přendat do plastu. Tři manga knihy znamenaly zbytky sborníků z loňských slovenských festů. Já dostala dvě knihy Comics Salón: Comics & Manga Book a jednu sbírku slovenských povídek. Uvažovala jsem, zda to mám někomu dát, založit táborák, nebo to skutečně vláčet domů. Ale víte co, pobavilo mě to úžasně. Nejlepší ovšem bylo Amayino "anime DVD" - Zorro mstitel! Což je přesně důvod, proč se už zase, i nyní při psaní, pochechtávám. Avizovaná hodnota cen v tombole byla 50 000 Kč, ale myslím, že to s pravdivostí tohoto údaje vůbec nebude tak horké (my napočítaly nějakých 15 tisíc). Všechny DVD, které bylo možno vyhrát, jsou k dostání v rámci výprodeje skladu například na Hlavním nádraží za jednotnou cenu 10 Kč. Včetně Zorra mstitele!


Malé shrnutí
Co mě "pobavilo": Chcete anotaci? Zaplaťte 50 Kč, abyste se dozvěděli, na co vůbec můžete na conu, který jste si zaplatili, zajít. Dokonce ani advikovské placky letos nebyly rozdávány zdarma, ale byly k dostání za 30 Kč. Mimochodem, Pocky za 60 Kč jsou nový festivalový rekord a donutily mě rozesmát se nahlas. Celkově jsem se skvěle bavila, jak vidíte.
Jelikož nebyl o placky ani anotace za výše zmíněnou cenu zájem (pročpak asi?), před koncem Adviku byly ceny sníženy - dvacet za anotace a placky zdarma.


Co bylo nad očekávání povedené: Prostory školy jsou pro tento počet lidí i typ akce daleko více vyhovující, než KC Zahrada. Což víme všichni a je proto s podivem, že to vedení Adviku letos nadšeně napsalo na Facebook jako úplnou novinku. Přestože většina z nás už loňského roku nepřestávala nadávat, že je KC Zahrada malá a nevhodná, a toto tvrzení nám bylo zarputile vyvraceno, letos si najednou organizátoři protiřečí a také nadávají na KC Zahradu? Hrome, to je ale schizofrenie! Každopádně, nikde žádné fronty, žádné čekání.
Skvělé taky bylo, že díky velké kapacitě nemuseli být návštěvníci ze tříd a místností po skončení přednášek či programu násilím vyhazováni, aby se osazenstvo vystřídalo. Člověk si tedy mohl v klidu sedět na místě. I ke hrám nebo konzolím se dalo docela pěkně probít, nepočítám-li ty v dolním patře. Nabídka jídla byla taky prima, člověk si mohl buďto sednout dolů do bufetu, nebo si mohl dát něco k snědku v maid café. Ze stánků, jak jsem nakonec zjistila, přeci jen jeden vynikal - kreslené plakáty. Pořídila jsem si jednoho velkého Lokiho a doplnila ho i plackou z jiného stánku, abych tedy nakonec trapně neodešla s prázdnou.
Co se návštěvníků týče, školou se pohybovaly vynikající cosplaye, tady jde prostě úroveň strmě vzhůru! :)


Co bylo prostě hrozné (a já jsem jen ráda, že jsem to nezažila na vlastní kůži): Jedním slovem - nocování. V pátek ráno odmítali organizátoři pustit holky ven z budovy s tím, že se vchod otevře až v devět! Nakonec byly po velmi nevhodném dialogu nasměrovány k zadnímu východu, ať to zkusí tam. Kde se jim nakonec podařilo na snídani vyjít s tím, že se ale nesmějí až do deváté vracet.
Další noci jim bylo pro změnu vyhrožováno orgyní s naprosto nepřístupným chováním, že jestli se celá třída neztiší, začnou jim stříhat pásky. Prosím? To jako vážně?

Moje pocity: Zdá se mi, že se stírají rozdíly mezi pohlavími. Měla jsem problém poznat, kdo je dívka hrubších rysů a kdo převlečený jedinec mužského pohlaví. Už se vůbec necítím, že do takové společnosti zapadám. Někdy jsem měla navíc dojem, že jsem vkročila do jiné dimenze - spousta polonahých lidí bez trochy soudnosti. Jistě, některé modely jsou prostě vynikající a perfektní cosplaye jsem už zmiňovala, ale občas se mi zdálo, že se návštěvníci prostě jen snažili ukázat svému okolí co nejvíce z intimních partií.

Nepochybuju, že spousta věkově nižších ročníků, pro které byl toto první con, bude opět pět ódy na letošní Žitlerův herní Advik 3.0. Já jsem už minule řekla "Nikdy víc!", ale nakonec jsem s přístupem "Some men just want to watch the world burn" a touhou vidět svoji partu vzala Advik jako přijatelné kulturní pozadí. Tentokráte ale už i Polívka uznala, že si užily horka a ponižování dost na celý život, a předběžně jsme se dohodly, že se příští rok uvidíme na Ostrakonu a Natsuconu. Totiž, abyste pochopili, já nejsem jen kritická zapšklá mrcha a umím festivaly i chválit. A například na takový Natsucon se opravdu moc těším, protože ještě ani nezačal a já jsem z jednání a přístupu organizátorů naprosto nadšená. Tož uvidíme za týden :)

Za naprostou většinu fotek děkuju Koedě~

57 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Pěkný report, s většinou musím souhlasit. :)

Křehká Figurka řekl(a)...

Nutno podotknout, že mi tvůj negativismus přišel strašně zábavný. Nejspíš to bylo kvůli velmi vysoké úrovni dobře volených slov. Jako "chlupem nasycený" :D:D:D Dlouho jsem se tak u článku nezasmála a jsem tedy i ráda, že jsem tam nejela. :)
Z mého okolí si to nadměrná většina lidí užila, ale jsou mladí a nevidí pod pokličku.Takže jsem moc ráda za Tvůj objektivní report.
Zeny si své ego honil už jen na události (a to jsme si všichni mysleli, že se začíná lepšit...asi vítr) před a v průběhu. Docela tápu jestli ta krabička Pocky byla plná nebo prázdná? Stříhání pásek mě dostalo víc než "knížky a filmy". Je to hnus....FIALOVÝ.

Ely řekl(a)...

Anonym: Uff, tak to není jen ve mně :)

Křehká Figurka: Jsem ráda, že jsem tě alespoň pobavila xD
Jestli jsem objektivní nevím, ale alespoň jsem se o to snažila ^^'
Pocky byly asi blbě formulované, hned jsem to přepsala. Samozřejmě šlo o balení Pocky, asi ale putovaly do Prahy nějakou velmi zvláštní cestou, neboť se mi 60 Kč jeví jako normální cena téhle sladkosti + vysokohorská přirážka!

Křehká Figurka řekl(a)...

K balení Pocky bych jen dodala, že na AnimeFestu byly k dostání za 90 Kč a více...kdoví kudy to došlo tam :)

Ely řekl(a)...

Křehká Figurka: Wow! Ještě, že jsem tohle díky své nepřítomnosti neviděla, to by se mnou asi na místě praštilo! O.o

TSal řekl(a)...

Já byla s letošním Advíkem spokojená. Žitlera jsem viděla, ale neslyšela, vedru prvného dne jsme se vyhnuly hospodou, s orgy jsem do kontaktu víceméně nepřišla a oproti loňsku jsme na programu měly méně výplní času a více věcí, které nás opravdu zajímaly. Jen ta herní sekce mě pobavila. Zajímavé, že proti hernímu conu nikdo nic nemá, ale fantasy linie si prožívala peklo jako nepatřičná...
Problémům s ubytováním jsem se vyhnuly kolejí, tentokráte zařízenou sólo. Zapracovaly zkušenosti z minulých ročníků.

Dagmar Boušková řekl(a)...

Koukám že je opravdu dobře že jsem nešla. Na minulém Adviku jsem byla ještě aspoň posedět venku před branami s přáteli, ale teď už mi i tohle přišlo zbytečné.
Tohle je druhá kritika co čtu. Ta první byla od nějakého nejmenovaného orga na fb v něčích komentářích. Tolik sprostých slov pohromadě jsem snad ještě neviděla. Takže nejen účastníci byli rozčarováni z vedení a organizace Adviku.
Matsuri na starších Advících pro mě býval jeden z důvodů proč přijít. Pokud ho zrušili je to celkem odklon od tradiční a japonské části. Přitom za modrou školou je na to prostoru dost.
Myslím, že kdyby mi kdokoliv zakazoval vycházet nebo mi chtěl za něco(co není v pravidlech zakázáno) přestříhnout pásku a tedy mě vyhodit z conu, tak mu k tomu od plic řeknu své.

hintzu řekl(a)...

TSal: Na rozšíření her o naprosto nejaponské tituly nadávalo snad ještě víc lidí než kdy na sf&f linii (která prakticky nikomu nevadila, jen to Robert neustále vytahoval jako svou oblíbenou stížnost).

Ami Etsuko řekl(a)...

sranda číst tvoje shrnutí :D sem ráda, že sem většinu těch věcí buď nezažila nebo jednoduše přešla :D je pravda, že mi nic nevynahradí advík před 3 rokama :D ale tohle nebylo špatný :D čtvrtek byl pro mě dost hektickej, navíc sem se vláčela na advíka se zánětem zvukovodu :D no nicméně, vedro mě trápilo jen do večera, spaní mi nedělalo problém :D a další dny bylo pěkně chladno aspoň pro mě a mohla sem navlíknout cosplay hinatky :D galavečer mi vynahradil to, že nejdu na svůj maturiťák a krom sprchování první noc a usínání sem byla nadšená :D ale je pravda, že slyšim hodně lidí si stěžovat :D

Anonymní řekl(a)...

"Disclaimer": 22 let, troufám si říct že pod pokličku trochu vidím, pár podobných akcí kde se participují desítky (bohužel ne stovky) lidí jsem organizoval, takže pod pokličku troufám si říct že trochu vidím.

Co mě uhodilo do očí nejdřív je značná dávka cynismu v tomto reportu, a tak jsem byl trochu zklamán, že spíš než výpovědní hodnotu měl za cíl festival strhnout. Respektuji, že autorka blogu chce vtipně jmenovat něco co se dělo na místě, bohužel výpověď místy působí tak "edgy" (obdobný výraz v češtině bohužel není a tento se mi zdá odpovídající), že jsem skoro chytil tetanus.

Je pravda, že ceny byly nadsazené, ale bylo to tím, že se jedná o externí obchody s vlastními cenami. To pořadatelé Advíku jen těžko ovlivní kolik si napočítají, také se zdá odehrává klasická mentalita "turistických kempů" - je to daleko od alternativních zdrojů, tak ty ceny zvedneme... což není zrovna eticky fajn, ale zase - kde dané věci pořídit v polních podmínkách, pokud člověk nemá různá udělátka jako paypal nebo ebay. Příklad za všechny je třeba akaplášť za mangashopu za 2500 versus z ebaye za 600. Já osobně jsem si koupil přívěšek z Final Fantasy, který byl k dispozici a jinde bych ho pravděpodobně neměl čas shánět. Takže kdo chtěl, kupovat mohl, kdo ne... ne :)
Jak to je s tyčinkami Pocky, to netuším.

K těm dvojjakým pohlavím, za sebe musím říct, že v "otaku" komunitě jsem se seznámil s nejvyšší koncentrací transgenderově zaměřených osob a transvestitů, ať už tak označujících se nebo ne. Je to součást té kultury a ačkoli i mě se na tento fakt přivykalo těžce, nebo lépe řečeno: bylo to silné překvapení, když člověk předtím bere LGBT komunitu jako určitý schovaný disent, co nikde nevidí kromě Prague Pride.
Tedy, když člověk zavítá na podobné festivaly, měl by toto očekávat. S čímž souvisí i to, že pokud se autorka cítí na tuto komunitu "stará", nemělo by to být bráno jako shazování. Vždyť 15letého mlaďase by taky asi nebrala světová konference o zavádění jakostí ISO 9001. Berme to tak, že je to věc mladých mířená na mladé, kteří si ji právě nejvíce užijí a znají.

Co se týče mírné anarchie u orgů, bral jsem to tak, že to organizují mladí lidé. A z vlastní zkušenosti vím, že často nevyjdou věci tip top. Jistě by třeba vstup byl zlepšen nějakou kovovou přepážkou, kterou by lidé procházeli tam a zpět, ale jako celku - celkovému zážitku - to může strhnout jen málo procentuálních bodů. A i kdybychom skončili na 80%, byl to pořád těžký nadprůměr. Pokud někdo okřikoval po večerce, nelze než dodat že to je zkrátka součást večerky, že už je takový "klid zbraní" a spí se.
Selhání soutěže je bohužel neobhajitelné.

Toť mých 0.02.

Anonymní řekl(a)...

Omlouvám se za "doublepokličku" :)

Anonymní řekl(a)...

Rly ??? Nadavate na Uzastne priestory KC Zahrada ktore boli klimatizovane a bolo tam prijemne aj v spotenej miesto s DDRkom a tu kde je teplo uz len na chodbe chvalite k nebesiam ??? Nebol som tam tento rok tak neviem ako to bolo naozaj ale podla toho co som cital by som sa tam roztopil... A to ze sa vam niekto vyhraza prestrihnutym pasky je za hluk v telocvicny podla mna v pohode... Program je od xx do xy hodiny a potom si chcu niektory aj odpocinut... A podla mna autorka clanku je len strasne zaujata voci tomuto Conu takze negativne ladeny clanok by to bol za kazdych okolnosti nech by to bolo hoci kde, a vsetko okolo bolo tak ako si ona predstavuje... Ale ta Tombola fakt fail...
*ALojz

Amalie Minarova řekl(a)...

Zdravím,
abych uvedla věci na pravou míru: máš pravdu, měl se měnit a změnil se hlavní organizátor (místo "Žittlera" to převzal Petr Žalud), a Robert Žittňan měl být pouze návštěvník. "Ukřičené Ccčko" tu opravdu bylo. Nebylo totiž nikde zmíněno, že Advik změnil společnost. A pravda je taková, že nebýt Žittňana, tak ten Advik by snad ani nebyl. A i kdyby byl, tak na jeho víceménně klidný průběh se Žalud příliš nezasloužil.

K Zenymu - vzhledem k tomu, že Zenyho opravdu znám osobně a je mi to velmi blízká osoba, tak ti můžu s klidným svědomím říct, že ego si rád pohoní, protože může. Jinak si totiž nedokážu vysvětlit, jak je možné, že loni, předloni atd. byly tak narvané místnosti, že i on sám měl problém se do té místnosti dostat, pokud z nějakého důvodu přišel o dvě-tři minuty později. A ano, řekněme si to narovinu, jeho přednášky jsou plné úchylných obrázků a AMVček a volovin, které dělá, aby ty lidi pobavil, čímž se baví i on sám. Což mu zajistilo celkem velkou popularitu. A letošní hromadnou fotku se slečnami, které přišly na přednášku (přitom drtivá většina z nich moc dobře věděla, co od jeho přednášek očekávat,) na pódiu :D

Přestříhávání pásek - v pravidlech je jasně napsáno, že od 22:00 - 7:00 je noční klid. Přihlášením se na Advik přece návštěvnící potvrzují, že pravidla berou na vědomí a v případě, že dojde k porušení těchto pravidel, mají nést následky, ne? Já osobně v noci, ať už na akci či ne, se chci vyspat. Že někteří mají problém se spánkem, je sice smutné, ale jestli chtějí s kamarády vykecávat, ať si to laskavě vezmou na chodbu nebo záchodky. Na jejich noční povídání je opravdu velmi málokdo zvědavý. Je fakt, že jediný, kdo má právo na přestřižení pásky, je červený či oranžový org, modrý org však může návštěvníka, kterému nestačí dát verbálně najevo, že ruší ostatní, nahlásit a výše postavení orgové z toho mohou vyvodit důsledky.

Jinak ti přeji hezký den, Amálie "Asuka" Minářová

Anonymní řekl(a)...

Je celkem rozdíl, mezi varováním, že v místnosti je hluk a mezi tím, když se červená orgyně nažene do místnosti jako tanker a vyřvává a zvyšuje si ego. Celkem jasné, jak si svou "moc" užívá - trapné. Jednání s lidmi jí asi nic neříká.

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Ely, jen tak zběžně jsem si prošel tvůj profil na tomto blogu a už tedka je mi jasné, jaký typ člověka jsi (a ano, nebude to nic pěkného).

Vzhledem k tomu, že mám naprosto jasný přehled o tom, co se děje na !VŠECH! festivalech v Čr i Sk, musím tady uvést na pravou míru tve zcela sobecké a zcestné informace, jenž podáváš.

1) Žitler vrací úder: asi vážně neumíš číst (jinak si to neumím vysvětlit) ale Advík byl skoupen slovenským AnimeCREW = Adík už není a ted je to Advik (ano s ukřičeným Céčkem jak sis všimla (aspon něčeho)), takže se mohli,cituji, nabubřele promenádovat po škole, nebot jim to tam patří a navíc Robert tam byl jakožto host, né organizátor (i když nebýt jeho zásluh, žádný Advik by ani nebyl, protože bychom neměli absulutně nic zařízené)

2)Herní sekce: ano, měli jsme tam INDIANy a LOLkaře, no a co ? Je to mezi "OTAKU" populární a organizátoři jim chtěli vyjít vstříc (ale tobě se holt nikdy nikdo nezavděčí). Matsuri: když nám to zaplatíš, milerádi ti vyhovíme, ano?..

3)Modrá škola: měla bys Robovi líbat ruce za to, že se s panem Pravdou dokázal domluvit a onu Modrou školu nám propůjčit. Nebot poté, co jste VY návštěvníci (hovada první kategorie) předvedli minule, nechtěla Modrá škola o pořádání jakékoliv akce s Japonskou tématikou ani slyšet, natož jednat.

4)Odbavení ve čtvrtek: děkujeme za pochvalu, zavedli jsme nový systém a ten se osvědčil. Bohužel některé jiné věci to zase pohnojilo. Holt ještě pořád testujeme, nic není dokonalé a návštěvníci nám pořád hážou klacky pod nohy. (návštěvnost v ten den bylo cca. 1500 lidí, z toho se 800 vystřídalo na mé první přednášce - yes, ego increased! )

5)Co se týče horka, přírodě neporučíš a Advik opravdu nemá finance na to, aby kvůli zhýčkaným lidem tvého kalibru dávala větráky na každý metr (pokud nám však poskytneš dotaci 100 000kč, milerádí ti to zařídíme, včetně kabeláže, rozvodu a vše s tím spojené)

6)Tvoje nespokojenost s Maido kavárnou a Manga knihovničkou: jsme holt omezeni prostorem, financemi a dalšími rušivými elementy. Pokud však dokážeš podat rozumnou kritiku (:D :D :D) a návrh na zlepšení (xD xD xD), může být tvé zklamání příště minimalizováno.

7)Sobota: je fajn, že jsi udělala reklamu své oblíbené přednášející (neznám Kůzle, nemohu posoudit) a ostatní přednášející jsi radši vynechala, ačkoliv se snažili jak jen to šlo. Co se týče mé Antropomorfní přednášky (ano jsem to já, "honící narcis Zeny" kdo ti píše): Nevím jestli jsi negramotná, nebo jenom hluchá a neumíš číst, ale informace (věcné a k tématu) tam byli. Mohu dodat materiály i přednášku k posouzení. To, že jsi je nejspíše záměrně ignorovala a zapamatovala pouze a jenom to, co ti vyhovovalo a co můžeš použít proti mě, budiž, mě to žíly rvát nebude :D
Dodatek k mému honění ega: Já si to můžu dovolit. Dělám ze sebe vola už nějaký ten pátek a to čistě jen pro pobavení návštěvníků a asi mi to nebudeš věřit, ale mám víc přívrženců a fanoušků než dokážeš spočítat.

8) Tombola: Žalud to zeslonil, no comment. Žaludův fail, stížnosti adresujte na jeho hlavu (podrobné informace jsou interní záležitost, nebudu to tu rozebírat). Jen pro dodatek, co Žalud zeslonit, pak musel Alasák a "Žittler" žehlit a napravovat.

Anonymní řekl(a)...

9)Nespokojenost s placením placek a anotací: spočítej si milá chytrá cenu pronájmu prostor, techniky krát počet návštěvníků plus další a další věci, kerým musíme vyhovět (nemusíme, ale chtěli jsme pro vaše pohodlí) a dostaneš se na opravdu zajímavou částku. Pak si od toho odpočítej, kolik že to vlastně musí platit návštěvník (350kč na hlavu předem. Spousta lidí toho využilo). Porovnej to s tím, kolik bys zaplatila v zahraničí za stejně kvalitní program (mnohem více ;-)) a pak ti možná, opravdu možná dojde, co jsem ti chtěl tím vším naznačit.

10)Prostory: Takže Advik má neskutečně špatnou pověst (hlavně díky vám návštěvníkům). V Praze nás nechtějí (hlavně díky vám návštěvníkům). Oranžoví se mohou přetrhnout, aby vám zajistili alespon !nějaké prostory!, kde si přivedete obrovskou hromadu kamarádů jako na nějakou technopárty (čímž se razantně zvyěuje počet návštěvníků). A vy se divíte a jste nespokojeni, protože exklusivně VY návštěvníci musíte mít co největší pohodlí že?... na tohle bych ti rád něco napsal, ale maminka mě slušně vychovala a nebudu sprostý.

11)K tvému "Co bylo nad očekávání povedené:"
(abych nebyl jen za bručouna) děkujeme taky za nějaké kladné připomínky a ohlasy. Pokusíme se to nadále udržovat provozuschopné.

12) V pátek ráno odmítali organizátoři pustit holky ven: Ty po nás chceš, abychom pouštěli zcela cizí osoby, v době kdy ještě akce oficiálně nezačala, přes koridor, kde mají stánkaři své věci a riskovali že jim je někdo ukradne?! Seš blbá?!!! Pročti si prosím aspon jednou !pořádně! pravidla..

13) Stříhání pásek: !!!Četla jsi alespon jednou pravidla?!!!
Červení mají pravomoc pásky přestřihnout(odkaz - pravidla). A navíc, říká ti něco pojem Noční klid? Prostudovala sis někdy § 34 zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví? (a k němu se vázající doplňky) Ne? Tak drž pec.. Když neumí být návštěvníci tolerantní a ohleduplní tak na akci nemají co dělat.

14)Žitlerův herní Advik 3.0 - hlavním organizátorem (a tudíž odpovědnou osobou) je Petr !CzechCloud! Žalud, ne Rob :D Rob tam byl jen jako návštěvník :D a stejně makal, aby napravil, co Žalud zeslonil..

15) NatsuCon: Je milé, že chválíš něco, co ještě ani neproběhlo, ale ty už tedka 100% víš že to bude AWESOME!!! Já si počkám, až to návštěvníci zase pohnojí, a pak se ti zase ozvu ==^w^==
Btw. budu tam taky, ano budu tam zase přednášet (a honit si egoooo), a ano budu vypomáhat kde se dá a budu vědět přesně, co se tam děje (narozdíl od tebe :-*)
pokračování:
Jsem velmi potěšen, že návštěvníci tvého kalibru, se na Adviku už nikdy neobjeví. Odpadnou nám tak starosti. Avšak předpokládám, že i nadále zůstaneš naším věrným Haterem.

A na závěr, mám co dočinění s Advíkem už šest let, takže vím o čem mluvím..
S láskou, Jiří Grygar aka Zeny Shigehito ==^w^==

Ely řekl(a)...

T'Sal: Jsem moc ráda, že sis Advik užila :) Viděla jsem tě a přemýšlela jsem, jaké dojmy budeš mít ty. Jsi první, koho jsem slyšela říkat, že mu program sedl - až dosud jsem četla vesměs opačné reakce. Já mám názor takový neutrální. Hodně věcí se mi v programu líbilo, ale zkrátka bych v tom horku ve třídách nevydržela, tak jsem se jich vzdala.

(Ami Etsuko: Promiň, že se, co se tvého komentáře týče, vyjádřím pouze následovně, ale: Zánět zvukovodu prosím ani nezmiňuj, momentálně nevím proč neslyším na levé ucho a začíná mi to opravdu vadit! :D)

Anonym: Omlouvám se za svůj cynismus, bohužel se jedná o styl, kterým píšu, a zkrátka jak se říká - starého psa novým kouskům nenaučíš.
Samozřejmě vím, že nikdo nikoho ke koupi nenutil, ale taky si nemůžu pomoct a nadsazené ceny mám ve zvyku komentovat. Je to totiž věc, která mě osobně opravdu hodně vadí.
Poznámka o mé neschopnosti rozeznat v některých případech pohlaví náhodou vůbec není stížností, spíš se jedná o povzdechnutí. Nemám nic proti nikomu a ničemu! :)
Děkuju, za názory a obsáhlý komentář.

Astrak řekl(a)...

Zeny, nedělej ze sebe vola... prosím.

Ely řekl(a)...

ALojz: Ale vůbec ne, já jela jako vždy s nadějí, že to bude tento rok lepší. Snažila jsem se hledat alespoň maličkosti, co mě potěšily a doufala jsem, že je to z reportu patrné. Bohužel si ale nehodlám kladné zážitky cucat z prstu, takže to dopadlo takto ;) Mimochodem, můj názor sdílejí všechny osoby se mnou se účastnící, opravdu to nemůže tedy být jen ve mě. Ne?

Amalie Minarova: A já mezi slečnami na pódiu jsem, náhodou! :) Aby bylo vidět, že jsem občas pro nějakou tu volovinu. Bohužel od přednášky čekám něco jiného, proto jsem ji musela okomentovat tak, jak jsem ji okomentovala.
Všichni předpokládají, že mé kamarádky hlučely, hlučelo ale mnoho lidí a vyhrožováno bylo komplet celé místnosti. To je spíš to, co mě zarazilo: všichni hozeni do škatulky "ruší -> vykopneme".
Jinak samozřejmě, tobě taky pěkný den a mnohokrát děkuju za obsáhlý komentář!~

Ely řekl(a)...

Zeny: Se svou schopností soudit lidi podle profilů by ses měl někam přihlásit. Je skutečně jedinečná a magická, to jen tak na okraj. Ohledně útočného a sprostého způsobu vyjadřování bych ti zase doporučila lekce etikety. Toto je soukromý blog, report obsahuje moje názory a holt to tak potom vypadá, že? Znáš to klasické "zvedá mi to žluč -> nečtu"? Anyway, jdu se vyjádřit některým k tebou vypíchnutým záležitostem.
2) Kde prosímtě vidíš, že nadávám nebo si stěžuju, co se týče sekcí? Kde? Nikde. Jen jsem konstatovala, že "Celý con se stále více orientuje na herní sekci". Whoa, to jsem ale zlá.
3) To je zvláštní, já myslela, že prostory školy na několika místech chválím, ale asi jsem psala jiný report. Nebo moment, možná jsi ty něco jiného četl. Když se laskavě podíváš znovu na text, co tě tak pobouřil - třeba se mezitím několikrát projdeš místností, aby ses zklidnil a mohl nezaujatě přemýšlet - určitě si toho taky všimneš.
5) Proč na mě stále musíš útočit? Slušně to nejde? "zhýčkaným lidem tvého kalibru"... Teď přemýšlím, zda se vážně vyjadřovat a tohle uvádět na pravou míru. Zkusíme to opisem: ano, horka si zvýšeně všímám, jsem totiž dlouhodobě nemocná. Proto ho nesnesu, nedá se to. Ale až tolik to jen ve mě nemůže být, když si stěžovali opravdu téměř všichni, ne? Nejsi spíš ty teplomilem?
6) Ono se dá něco zlepšit na přípravě čaje? Já nevím... příprava čaje? Kafe bylo oukej, ale když mi někde podají špatné jídlo, mám držet pusu a krok? Jsem ráda, že ses pobavil.
7) Kůzle taky neznám a začíná mě seriózně s*át styl tvého psaní, kde odsuzuješ, aniž bys cokoliv věděl. Naštvala jsem pána kritikou jeho přednášky? Očividně ano. Můžeš mi říct, proč bych záměrně hanila tvůj přednes, když tě vůbec neznám? Určitě můžeš, protože na mě bezdůvodně útočíš za vlastní názor a takovým věcem patrně rozumíš.
10) Maminka má ještě resty. Znovu tě odkazuju na bod 3, ve kterém tě odkazuju na článek.
12) Opět útočení na mou osobu? Já už se nevyjadřuju - myslela jsem, že jsi dospělá osoba.
13) Chápu, že se pravdila musí dodržovat, musí ale orgyně "přisupět" (někdo tu v komentářích to sloveso použil - zřejmě zažil) a řvát po všech v místnosti?
15) Domnívala jsem se, že chválím jednání orgů s mou osobou, asi ale blbě čtu vlastní článek. A jednání orgů bylo na výbornou, proto se těším, co bude dál. Není to jasné?

Je krásné, jak mě upřímně nenávidíš, přestože jsme spolu nikdy nemluvili, nic. Ty sis prostě přečetl můj názor, ještě záměrně převrátil několik informací, abys mě mohl napadat (ulevilo se pánovi?) a vykřičet se. Netušila jsem, že se dá ego tak urazit prostě tím, že se mi nelíbí tvoje přednáška. Pokud chceš ještě reagovat, samozřejmě jsi vítán, ale prosím tě, abys své připomínky formuloval slušně, protože kdybych chtěla jednat s dětmi, zašla bych na hřiště, co nám zrovna stavějí před domem.

Krásný den přeju a nenech se internetem tak naštvat. Způsobíš si žaludeční problémy, nebo tak něco.

chill řekl(a)...

Ely, neznám tě, ale souhlasím s tebou. Já jsem teda letos Adviku už šanci nedala a zatím jsem podle všech lidí, které jsem slyšela o té akci mluvit, udělala dobře. Jsem ráda, že se nebojíš projevit svůj názor. A z těch komentů si nic nedělej. Tuplem ne ze Zenyho. ;)

A btw, náhodou je cool, že jsi tam našla i nějaká ta pozitiva. :)

Ely řekl(a)...

chill: Děkuju za milá slova <3
Ze Zenyho si nic nedělám, mě jen hrozně udivuje, jak se někdo může tak rozohnit kvůli ničemu.

Nya-chan Production řekl(a)...

Zeny, vždycky jsem viděl tvé přednášky jako ne moc přínosné, co se informací týká, ale shodoval jsem se s kamarády, že jsou zábavné, publikum mají, a je to taková alternativa. Když na to lidi chodí, tak proč jim to nedat. Občas jsem nějakou zkusil a celkem jsem se pobavil.

Ovšem po takovýchto výlevech si je raději odpustím. Přecijen co kdybych se tě tam na něco zeptal a ty bys nevěděl - nejspíš bys mi hned jednu vrazil a kde k tomu já, ubohý otaku, přijdu, aby mi někdo rozrazil sanici.

Ale takhle po internetu - až se dostanu domů, tak ti rozeberu tvé body jeden po druhém, dobře? A to o dost detailněji než tady bylo již ukázáno, já to tak rád, víme?

Anonymní řekl(a)...

Ohledně Zenyho přednášek - Taky bych chtěla vyjádřit svůj názor. Zeny, je fajn, že sebe pro všechny tak rád děláš vola (jak sám říkáš). Ale řekněme si to narovinu, kdybys toho vola ze sebe nedělal, tak by ti na tu přednášku nikdo ani nepřišel. Aneb, na vola se každý rád podívá, ale kvalitní přednášky nemáš, takže si nemysli, že tam lidé chodí proto, jak si dokonalý :)

Veve řekl(a)...

Astrak měl pravdu, lidi čím dál tím méně chápou obsah psaného textu...

V modré škole jsem zažila svůj první a taky poslední Advík a vzpomínám na to docela ráda:o)
Je fajn, že jsi dala Advíku po předchozích zkušenostech ještě šanci, já bych se na to na tvém místě vykašlala. A díky za článek, člověk si pak udělá aspoň trochu představu.
Na Natsucon se těším, uvidíme, jak to tam dopadne :o)

Ely řekl(a)...

Veve: Ano, souhlasím v tomhle s Astrakem, taky mám ten dojem.
Tak tak, uvidíme. A hlavně my se uvidíme. Těším se na oboje~

Reni řekl(a)...

Páni, člověk už nemůže projevit ani vlastní názor, aby po něm nehodili kamenem, co? :D
Jak to tak čtu, o nic jsem nepřišla. Celkově na tyhle festivaly moc nejsem, nemám příliš ráda otaku komunitu a komunity obecně.
O Zenym slyším poprvé, ale už po tomto jeho jediném výstupu si na něj mohu udělat názor. Raději si ho však nechám pro sebe, nemůžeme přece dopustit, aby někdo další urazil jeho ego ;)

Tomino řekl(a)...

Velmi pekny report. A plusove body za ocividne posliapane ego dajakeho orga! Len tak dalej :))

TSal řekl(a)...

Hintzu: Mno, já soudím podle reakcí lidí tam, komentářů apod. Přijde mi, že lolkaři a spol. už si tam vysloužili pomalu půlku programu, což byl například mnohem větší problém i na Geetaconu, ale nikde jsem nezaznamenala takový odpor jako u Fantasy linie. Hry jako takové mi nevadí, taky jsme si zahrály, ale díky game-přednáškám se nám trochu zkrouhává program. To ovšem na Advíku nebyl až takový problém, protože se letos vždycky něco našlo. Beru to tak, že na conu je, o co je zájem, takže výtky v tomto ohledu směřuji spíše na militantnější účastníky, kteří mají argumentaci boxera xD

ALojz: Na Advík jezdím už od druhého ročníku každý rok a můžu říct, že neklimatizovaná škola je pro mě lepší než klimatizovaná KC Zahrada. Proč? Protože na škole jsme se dostaly krom jedné výjimka všude, kam jsme chtěly. V KCZ nám takhle odpadla klidně i půlka programu, protože jsme se prostě do těch malých míst nenarvaly. A z důvodu přeplněnosti malých míst byla klimatizace v KCZ na dvě věci. Stejně jsme se tam všichni v přednáškových místnostech pekli a minimálně já loni měla dvakrát blízko k omdlení.

Zeny: NA Tvé přednášky (nebo spíše divadlo?) chodívám ráda, protože je to zaručená zábava, byť s nulovou informační hodnotou. Ovšem to, co jsi teď předvedl.. wau... S kritikou máme trochu problém, co?

TSal řekl(a)...

Zeny: Btw, "Já si počkám, až to návštěvníci zase pohnojí" - tohle je přesně ten přístup, který mě loni vytočil do ruda. Zajímalo by mě, jestli takhle k platícím klientům přistupují i organizátoři jiných akcí...

Anonymní řekl(a)...

Nebudem vam do toho ludia kecat ale zastavam nazor ze cim viacej negativnej krityky bude tym to bude pre roba jednoduchsie sa na advik vykaslat (chcel by som vidiet 3/4 z vas na mieste organizatorou) a ano nebol som na adviku lebo pocuvat niektorych ludi o tom ako je to zle ma nebavi kedze ste pre tu akciu pomaly nepohly ani prstom dojist kritizovat vie kazdy .... skus sa dobuducna zapojit do prac na adviku aby si si vyskusala na vlastnej kozi ake to je pracovat na festivale a divis sa potom ze ked je niekto Hlucny ze niekto kto chce spat lebo sa tam celi den neflakal dojde a nakrici na vas (ako pravidla nerespektujucich ucastnikou). ano bol som na viacerych festivaloch a ano vidiel som aj na inych festivaloch riesit podobne problemy ked je raz niekto neprisposobyvy nech odyde ... preco by maly riesit orgovia problemy a platit pokuty za to ze niekto je neprisposobyvy ... tak isto skus sa dojist pozriet na Comics salon do bratislavy ako vyzera con tam a uvidis ake to je ked con nema zlu reputaciu kvoly tomu ze ucastnici festivalu zdemolovaly skolu a boly boly problemy z nahradou skody ...

Ely řekl(a)...

Anonym: Ale já přece chápu, že je někdo přepracovaný, unavený a podobně, ale musí si i tak uvědomit, jakou práci zastává, a nemůže jen tak začít křičet na někoho, kdo si to nocování i con řádně zaplatil, ne? Věř mi, že nebydlet na druhém konci republiky, klidně bych si někdy pomoc na conu ráda zkusila. Byla by to rozhodně zajímavá zkušenost a věřím, že bych pak hodně věcí viděla jinak, to určitě.

Nya-chan Production řekl(a)...

Moje odpověď pro Zenyho je trošku delší, páč mi to tak nějak... ujelo... a odhledával jsem si fakta... takže na blogu, snad se Ely nebude zlobit (ale aspoň to tady nebude zasviněné o to víc): http://nyachanproduction.wordpress.com/2013/08/12/strucna-analyza-napadani-ceskych-reportu/

Lucie Škrabalová řekl(a)...

Ahoj :)

Přečetla jsem celý report jedním dechem a musím říci,že je velmi dobře napsaný a s naprostou většinou, co v něm padlo souhlasím a cítila jsem to podobně.
Celou akci jsem si říkala,že jsem asi už moc stará a že Advik je asi pro mladší návštěvníky. Faily tam byly, a bylo jich hodně, nicméně už mě to nepřekvapuje, protože přeci jen je to Advik..a s tím jsem tam už bohužel jely.
Musím se přiznat,že mě letos vůbec nezaujal program,což z celé akce dělalo kecací con, který jsme trávili s kamarády.

Někdo správně podotknul,že se z toho stává Lolík..ale musím říci,že program byl alespoň zkoordinován tak,aby si obě skupiny nepřekážely, což oceňuji.

Anotace mne také velmi rozesmály a placky snad ani nekomentovat.. Jediné co mi nevadilo, byly prostory určené k nocování, protože my jsme se prospaly v relativním klidu na chodbě.

Jinak líbí se mi,že si vypíchla, jak pozitiva,tak negativa a proto je tvá recenze a postřehy pro organizátory mnohem větším přínosem, nežli pouze chválu pějící mini články.(Ovšem je zásadní otázkou, co si - zda-li si- z toho něco vezmou) Navíc jsi to napsala slušně a je to zkrátka Tvůj pohled *reakce na některé naprosto vidlácky napsané příspěvky*.

A moc Ti děkuji za chválu je to první feedback ,který jsem na své přednášky četla,takže to pro mne dost znamená (i když je stále co vylepšovat).
A Zeny: My se se slečnou vůbec neznáme, takže ta poznámka je velmi scestná. Jinak tedy Tvůj komentář mi přijde velmi hulvátský a naprosto mne odrazuje od jakýkoliv Tvých, byť kvalitních přednášek.

Kůzle

Nya-chan Production řekl(a)...

Anonym: Anonym: "Nebudem vam do toho ludia kecat ale zastavam nazor ze cim viacej negativnej krityky bude tym to bude pre roba jednoduchsie sa na advik vykaslat (chcel by som vidiet 3/4 z vas na mieste organizatorou)"
- Jeho volba. Je to jeho jasně dané právo.
"kedze ste pre tu akciu pomaly nepohly ani prstom dojist kritizovat vie kazdy .... skus sa dobuducna zapojit do prac na adviku aby si si vyskusala na vlastnej kozi ake to je pracovat na festivale a divis sa potom ze ked je niekto Hlucny ze niekto kto chce spat lebo sa tam celi den neflakal dojde a nakrici na vas (ako pravidla nerespektujucich ucastnikou)."
- Několik let jsem pomáhal Advík organizovat, měl jsem pod Trillem linii a ještě loni jsem přednášel. Nechci dělat pod lidmi, co tam jsou. Je mi návštěvníků líto, ale nejsem takový člověk, abych se pro ně obětoval a sám za to trpěl, přiznám to naostro. Navíc vím, že bych stejně brzy šel s někým do konfliktu a dopadlo by to stejně, jen bolestivěji.
"preco by maly riesit orgovia problemy a platit pokuty za to ze niekto je neprisposobyvy ... tak isto skus sa dojist pozriet na Comics salon do bratislavy ako vyzera con tam a uvidis ake to je ked con nema zlu reputaciu kvoly tomu ze ucastnici festivalu zdemolovaly skolu a boly boly problemy z nahradou skody ..."
- Protože "oni" to organizují a "oni" mají zodpovědnost za to, že nezvládnou návštěvníky, mají zodpovědnost za "jim" svěřené prostory. Btw, O CS jsem slyšel dost podobné historky a vzhledem k tomu, co jsem tam viděl při mé jediné návštěvě, jsem ochotný jim věřit.

Ely řekl(a)...

Nya-chan Production: Ely se zlobit určitě nebude, Ely velmi vítá zajímavé počtení :) Děkuju za uvedění mnoha informací na pravou míru a děkuju i za obranu mé osoby, moc si toho vážím.

Kůzle: Mnohokrát děkuju za krásný a dlouhý komentář <3 Jsem moc ráda, že sis můj názor na tvé přednášky přečetla a jsem taky samozřejmě ráda, že tě těší. Doufám, že se mi poštěstí zajít v budoucnu na nějakou tvou další přednášku, plánuješ-li tedy nějakou.

Jana Votrubova řekl(a)...

Na Adviku jsem nebyla, nebudu se tedy vyjadřovat k faktickému obsahu ani původního reportu ani následného komentáře ze strany Zenyho.

Nevím, jakým mandátem hovoříš za Advik a je mi to jedno. Nevím, kolik toho víš, nebo si myslíš, že víš, o organizaci conů na vrcholné úrovni. Je mi to taktéž jedno.

Co naopak vím velmi přesně je to, co víš o organizaci NatsuConu. Jsi jeho součástí jako přednášející. Pro všechny účastníky NatsuConu platí stejná pravidla týkající se slušeného chování. Pro organizátory a přednášející, kteří vystupují v podstatě jako naši hosté, to platí obzvlášť. Organizátorům občas ujedou na místě nervy. Není to příjemné, ale nedá se tomu rozumně zabránit, ať se člověk snaží sebevíc. Nejsem si vědoma ničeho, co by kohokoli opravňovalo vést jakékoli osobní útoky proti ostatním účastníkům akce! Autorka hodnotila akci jako celek a zhodnotila jednotlivé programy, které viděla. Na to má právo. Ad kritika na adresu hlavních organizátorů - každý hlavní organizátor nese kůži na trh, protože je do určité míry tváří akce a v konečném důsledku je nejvyšší instance zodpovědnosti za dění na místě. Pokud tedy na NatsuConu odejdou všechny promítačky, bude to přeneseně moje chyba, že jsme nezajistili lepší techniku. Je to tak. Deal with it.

Jakékoli útoky tohoto formátu budu na NatsuConu osobně řešit. Všichni účastníci akce jsou tam dobrovolně a zavazují se dodržovat pravidla jak specifická pro akci, tak samozřejmě i pravidla slušného chování. Ta dokonce v první řadě. Pokud někdo potřebuje nebo chce z akce odejít ve tři ráno, tak mu to umožním, i kdyby mě kvůli tomu měl nekdo dojít vzbudit, ať dveře odemknu a návštěvníka vypustím i když pravidla tvdí opak.

Anonymní řekl(a)...

Milý Zeny:
Ráda bych se taky vyjádřila k tvému komentu tohoto reportu...nebudu říkat, že jsi zbytečně sprostý, to už udělali jiní, ale jsem ráda, že nás máš za "hovada první kategorie". Tak trochu mě to, jako platícího zákazníka, kterému by měla být poskytnut pokud možno co nejlepší péče, uráží. Ano uznávám, to že ti idioti co poškrábli okna to tak trochu dost po***li. Nebudu se vyjadřovat k všem bodům, ale jen k jednomu...a to je bod č. 13) Stříhání pásek...jelikož jsem byla přímo přítomná běsnění teto červené ogrně...popíšu ti situaci...1) sedíme ve třídě hrajeme karty v 23:00 přijde nějaký člověk (snad org? bez nějakého toho trika nebo označení to člověk těžko pozná) ten zhasne se slovy, že tam zůstanou POUZE ti kdo spí a pokud si chceme povídat i kdyby jsme si chtěli šeptat musíme jít do hlavního sálu, kde běžel pro nás velice nezáživný program, který nás rušil v povídání xD...po nějaké době jsme se tedy rozhodly se přesunou z5 do třídy s úmyslem, že tedy půjdeme spinkat (nemluvě o tom, že po nás ten samý org? div nezačal řvát ať mu ukážeme pásky,zrovna když jsme si je připravovaly.) Ale jak to tak bývá neusly jsme hned šeptem jsme si povídaly, hihňali se (potichu) A nebyly jsme zdaleka jediná skupinka vzhůru. Když v tom se ve dveřích objevila červená. Začala mluvit...nebo soptit? Každopádně třída utichla v němém úžasu co nám daná slečna řekla, ale hlavně jakým způsobem nám to řekla. Byla důležitá jak loňské jaro, povýšená a bylo hezky poznat jak se jí to líbí, že se po nás může soptit. když odešla mohl jsi slyšet cikády...a velice trefný komentář :" A to bylo co za P**u?" Přičemž jsem se druhý večer dozvěděla, že se červená orgně přímo těžšší až bude moct běsnit )informace podaná přímo z úst spolupracovníka)Už jsem si zvykla, že nás nechtějí v noci nikam pouštět (přesto, že jsem dospělá a bylo mi už 18) a že nás pští, ale co je moc to je moc. Musím poděkovat modrým orgum, se kterýma se aspoň dalo mluvit a daly se dohodnou podmínky rozsvíceného světla. Ale abych nebyla na červené zlá musím říct že byl jeden červený, se kterým jsem přímo mluvila, byl vždy příjemný a dokonce nám poradil kde jsou sprchy hned první den, abychom se nemuseli zdržovat ve frontě na jednu jedinou sprchu na patře.
Jinak je mi líto, že NEJSI schopný odrovnat protivníka bez slovních urážek, tady se ukazuje jak asertivní dokážeš být.
Z Láskou návštěvníku conu Cathy (Ano, přímo ta z tohoto reportu.)

Anonymní řekl(a)...

Řekněte mi prosím někdo, jak ta červená orgyně, o které se tu tak vášnivě mluví, vypadala? Prosím. :)

Stella řekl(a)...

jo, jak vypadala ta orgyně? nebyla taková silnější se špinavými blond vlnitými vlasy a myslím brýlemi/teď si nejsem jistá/???

... nás tam jedna taková buzerovala pořád a vyhrožovala stříháním pásek ačkoli jsme nedělali VŮBEC NIC, seděli jsme ve skupince na chodbě a potichu jedli, skupinka vedle nás si povídala /ani to nebylo tak nahlas/, ona přiběhla k naší skupince která zrovna neříkala ani slovo a vyhnala nás že děláme potenciální hluk a jestli nevypadnem tak bude stříhat pásky... tahle samá paní nás dost nevybíravým způsobem zbuzerovala když jsem sama stála pod schody u okna a za mnou přišli asi 3 lidi, stáli jsme tam asi minutu a ona přiběhla ať vypadneme že blokujeme cestu (i když to nebyla pravda a v tu chvíli tudy ani nikdo nechodil)... možná nemohla projít sama, protože byla tlustá, ale vážně mi pilakrev a byla bych ráda kdyby se zjistilo kdo to je aby na ostatních conech už neotravovala ovzduší ://

Shinigami řekl(a)...

Tady to plápolá, muhehe! :D

Ely: Skvělý článek, nechť ostatní cony dopadnou k tvé spokojenosti :)

Zeny: Navštiv odborníka, chlapče, evidentně máš nějaký duševní problém (nějaký typ poruchy osobnosti, ne?). Adviku jsi tady udělal takovou vizitku, jakou by nezvládl ani ten největší hater. Gratuluji! :D

Anonymní řekl(a)...

Cathy to Stella:
-Byla menší, delší spíš vlnité vlasy, špinavý blond, lehce při těle.

Anonymní řekl(a)...

Já jsem za Modrou školu vděčná - ano, bylo tam ve třídách nedychatelno, bylo tam teplo - ale dalo se to v pohodě přežít. KC Zahrada a její prosklená střecha dělala v době, kdy svítilo slunce, z prostoru hotové peklo.

Na Zenyho přednášky přijdu vždycky ráda - krom toho, že tam ze sebe dělá šaška, což dodává té přednášce správný "říz" tam řekne i normální informace. A pořád si myslím, že je lepší přednáška tam, kde přednášející udělá srandu, než když bude někdo furt monotonim hlasem mlet a ani se neusměje.
Ale když už jsem taky prošla tím, že jsem přednášela - tak se na přednášející dívám úplně jinak a obdivuji, že to dokážou tak bravurně zvládnout =)

Že jsou návštěvníci prasata? Jsou. Na dámských toaletách byla na jednom záchodě přilepená vložka. Použitá. A nemyslím, že to byl jen jeden případ prasete (někdo by to možná označil slovem návštěvník)
A to, že někdo hned první den zničil sprchy? To by mě zajímalo, co to bylo za hovado.

Někteří orgové si honili svá ega. Tak je to ale asi vždycky. Někteří tam odvedli dobrou, slušnou práci, takže těm děkuji. =)
Na Natsucon se taky těším, zvláště proto, že bude poprvé, tak jsem zvědavá jak dopadne.

Jasný, lidi kradou, za což bych jim přerazila hnáty a dala jim doživotní zákaz vstupu na cony. Jenže když u té pásky, oddělující vstup, stálo/sedělo několik orgů, tak se mohli rozprostřít trochu jinak a mohlo se vypouštět ven, ne? Venku stánky nebyly, ne? A ono, kdyby se to chtělo nějak udělat, tak se to udělá.

Jako, já na tyhle cony jezdím jen kvůli lidem, se kterýma tam jezdím.
Opravdu mám někdy pocit, že na Advík (ano, budu psát Advík, i když je to jen s "i" ale zní mi to prostě líp =D) se píšou strašný kritiky jen proto, že je to Advík.
Ale myslím, že oproti loňskému se hodně zlepšil. Velkým plusem jsem brala ty pásky, který už konečně nebyly papírový! Ty papírový byly naprostý děs. Prostory také mnohem lepší.
I když sem měla několik připomínek, celkově se mi to zdálo mnohem lepší než loňský Advík.

A ta anotace mě taky rozesmála. U placek mě mrzelo, že jich nebylo víc - chtěla jsem si ji koupit a už ji neměli. A mimochodem, na AFku se za placky taky platí - stěžoval si někdy na to někdo? Já myslím, že ne. To, že se na Akiconu dává zdarma neznamená, že to najednou půjde po všech festech. Navíc mám pocit, že na Akiconu společně s tím papírkem slouží jako "vstupenka" nebo se mýlím? =)

A myslím, že když se někdo rozhodne napsat článek o conu a napsat tam kritiku.. Tak když už tedy kritizuje, tak by měl umět přijmout i názory čtenářů a komentářů.

A bohužel, lidi nikdy nebudou se vším úplně spokojeni a tak si vždycky najdou něco, na co si můžou stěžovat.

Shi =)

Ely řekl(a)...

Shi: Na některé věci ti neodpovím - netuším. Například, jak je to s plackami na Akiconu. Toho jsem se totiž dosud nikdy neúčastnila.
S tím, že je Modrá škola vhodnější než KC Zahrada samozřejmě souhlasím, jak už jsem psala v článku. Stejně tak sdílím tvůj názor ohledně pásek na ruku, byly zatím asi nejlepší, co jsem kde zažila.
Někteří návštěvníci se určitě nechovají nejlépe, říkejme tomu tedy klidně, že jsou "prasata", ale nechápu, jak může někdo všechny házet do jednoho pytle. A nějaké to prase se na takové velké akci vždy najde, to by byl zázrak, kdyby ne.

Každopádně, děkuju za dlouhý a vše rozebírající komentář. Bohužel nechápu, proč píšeš, že neumím přijmout kritiku a názory komentujících. Pokud jsou psány slušně a bezdůvodně mne nenapadají a neuráží, moc ráda si je přečtu. Každý má přece právo na svůj názor :)

Anonymní řekl(a)...

Já jsem měla v době letošního Adviku důležitý quest a proto jsem nešla. Věnovala jsem svou pozornost kamarádovi a ne akci, o které, po minulých zkušenostech vím, že nedopadne dobře, protože od ní něco očekávám a ona mé očekávání už z principu splnit nemůže.

Děkuji ti tedy za report a těším se až napíšeš o Natsuconu. Tam také nepůjdu, protože mám moc nabitý program, ale zajímá mě, jak ta akce bude vypadat, protože bych jej v budoucnu navštívit chtěla..

JAm
http://gloriafiona.wordpress.com/

ledman řekl(a)...

ad tombola, tuším Advík '08 se zřejmě někdo z organizátorů/sponzorů zbavoval pofidérní sbírky, protože mezi nejmenšími cenami se objevily i věci typu VHS(!) s random dílem nějakého "céčkového" OVA. Samozřejmě s anglickým dabingem :D Kamáradovi se poštěstilo.. Raritka, ale na Zorra to nemá :>

Shi: na Akiconu a Manifestu dostává návštěvník placku, na AF je to tradičně přívěšek na klíče a placka jako taková je navíc (stejně jako plakáty, trička a dalši AF merchandising). Osobně mi teda víc vyhovují přívěšky, neb se hůř ztrácí a pořád je mám kam dávat :)

Ely řekl(a)...

JAm: O NatsuConu určitě napíšu. Děkuju za tvůj zájem o tento i ještě neexistující report~ :)

Petr "Cloud" Žalud řekl(a)...

Zdravím tě, díky za tvůj report z letošního Advíku. Jsem rád, že je tam narozdíl od spousty jiného flamu pár určitých věcí na které se můžeme zaměřit a zlepšit je.

Výsledky práce se zpětnou vazbou a reporty budou k dispozici na fb Advíku zhruba za dva týdny.

s pozdravem
Petr "CzechCloud" Žalud
Hlavní organizátor Advíku 2013

Ely řekl(a)...

Petr "Cloud" Žalud: Také zdravím. Pokud jakákoliv má poznámka přispěje k nějakému zlepšení, jsem za to ráda. Na výsledky práce se zpětnou vazbou jsem moc zvědavá.
Děkuju za slušnou odpověď, vím, že já jsem v reportu nebyla vůči tvé osobě asi nejmilejší a po Zenyho projevu se už vyloženě bojím, s čím kdo přijde. Proto opravdu díky za slušnost.

Kaja Kamisama řekl(a)...

Díky za důležité informace, opět mě příliš nemrzí, že jsem nešla.

Je tu mnoho různých druhů komentářů, které se bohužel s reportem na velkou akci váží. Nicméně doufám, že díky téhle (možná i negativní) pozornosti získáš nové čtenáře ;)

hitomi řekl(a)...

Pěkně sepsaný report :) Na Natsuconu se zjevím taky, jsem na něj opravdu zvědavá a těším se. Už proto, že jsem se dobrovolně přihlásila jako jeden z "minionů". Letní otaku cony jsem vždy vynechávala, tak tu snad vznikne nějaká fajn akce na vyplnění prostoru.

Anonymní řekl(a)...

Bydlet daleko vůbec není problém. Chce to jen chtít. Přišli i orgové ze Slovenska.
Tak dáš 500 na cestu místo vstupného...

Ely řekl(a)...

Kaja Kamisama: Ha, ty to bereš tak krásně pragmaticky :D To mě, přiznám se, zatím ani nenapadlo :D

hitomi: Děkuju :) Věřím, že si alespoň nadcházející akci všichni užijeme ^^

Anonym: Drahý Anonyme, problém to je obrovský, jelikož na conu kvůli zdraví nemůžu nocovat, ani celý den pobýt. V tomhle mi budeš muset věřit. A nejsem si zcela jistá, co by byl org platný, když by musel tak jednou dvakrát denně na tři hodiny zmizet (KC Zahrada, Modrá škola... vše je to úplně na druhé straně od bytu mých příburných). A to pomiňme, jaká by to byla lítačka pro mě. Musíš tedy pochopit, že minimálně v nejbližších letech se na nošení modrého trička opravdu necítím (nepřistěhuju-li se do okolí pořádání akce), i když jak říkám - ráda bych si to někdy zkusila.

Kira řekl(a)...

To vypadá jako děsný con :DD
Jako stříhání pásek a takové chování? Hnus.
Za chvilku se bude platit i za to, že si dojdeš na záchod.
Mimochodem, viděla jsem fotky ... a TUNA lidí s polonahým cosplayem, ale soudnost nikde, jako převisající pupky mě dostaly do kolen.

Anonymní řekl(a)...

No, musím říct že se nedalo pousmát té části o maid café. Už loni předvedli naprostý amatérismus a jak vidím tak letos v tom pokračovali. Tule práci dělám pěkných pár let (číšník, barman, čajovník) a je docela hnus že mají tu drzost chtít peníze, za to co předvádějí.

Matouš "Tim" Ovísek

Zoey řekl(a)...

Jako ty se ušklíbáš, ale my se tu s Welwet na férovku pohádaly, která ti ukradne Zorro mstitele a která prázdnou krabičku Naruto! My to oboje děsně chcem! Hodnotnější cenu sis snad ani nemohla přát :D

Ely řekl(a)...

Zoey: Vám toho Zorra koupím, jestli nedáte pokoj :D

Okomentovat

Děkuju za vaše komentáře, poznámky, (Wolfiiho) trollení, kritiku, pochvaly nebo zkrátka jakýkoliv shluk písmen.

 
 

Nákupní deníček Copyright © 2014 Design by Ely